Dlaczego Intrum pomaga uniknąć zbędnych wydatków  (oraz problemów finansowych!) w Black Friday?

Dlaczego Intrum pomaga uniknąć zbędnych wydatków (oraz problemów finansowych!) w Black Friday?

Black Friday to największe wydarzenie zakupowe w roku. Czasami wydaje się, że nic nie powstrzyma nas przed wydaniem pieniędzy. Jak możemy się temu oprzeć, gdy otacza nas tak wiele okazji?

W tym roku podczas święta wyprzedaży planujemy wydać o 5 proc. więcej niż w 2022 roku, jak wynika z badań Strategy& Polska. I to mimo zwiększonych wydatków spowodowanych inflacją.

Łatwa pokusa

Ludzie łatwo ulegają pokusie wydawania pieniędzy w Czarny Piątek. Jest ona wszędzie. Marki na całym świecie promują oferty tak atrakcyjne, że może się wydawać, że praktycznie oszczędzamy pieniądze, wydając je.

W okresie poprzedzającym Black Friday i Cyber Monday jesteśmy nieustannie bombardowani wiadomościami tekstowymi, e-mailami, reklamami w naszych przeglądarkach i nie tylko. Amerykańska firma zajmująca się marketingiem e-mailowym, Twilio SendGrid przetworzyła 8,8 mld e-maili w Czarny Piątek rok temu. W Cyber Monday kolejne 8,9 mld.

To duży problem

Coraz więcej osób ma trudności z terminowym opłacaniem rachunków (według reportu Intrum, "European Consumer Payment Report 2023".), a koszty utrzymania gwałtownie rosną i oczekuje się, że wzrośnie również liczba przypadków konsumentów, którzy nie płacą na czas. Mimo to Black Friday pozostaje dniem, w którym ludzie są zachęcani do wydawania pieniędzy pomimo innych wyzwań finansowych, przed którymi stoją oni i ich rodziny. Nasze spostrzeżenia pokazują, że liczba spraw windykacyjnych prawdopodobnie wzrośnie w nadchodzących latach.

Wierzymy, że edukacja jest częścią rozwiązania

Obecnie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej ważne jest, aby konsumenci zrozumieli, jak marketing Black Friday działa z psychologicznego punktu widzenia i dlaczego muszą zachować czujność i skupić się na swoich celach finansowych.

Rozpoczęliśmy kampanię edukacyjną na wielu rynkach

Dlatego w okresie poprzedzającym Black Friday zdecydowaliśmy się opublikować serię artykułów edukacyjnych dotyczących psychologii Black Friday, wpływu tego dnia na nasze samopoczucie oraz wskazówek, jak przechytrzyć święto wyprzedaży w 2023 roku. Kampanię rozpoczęliśmy w listopadzie na wielu rynkach w Europie.

Celem tych artykułów jest podniesienie świadomości wśród osób zadłużonych lub każdego, kto chce osiągnąć swoje cele finansowe. Chcieliśmy pomóc konsumentom zrozumieć, jak działa marketing stojący za Czarnym Piątkiem, jaki wpływ może mieć nieodpowiedzialne wydawanie pieniędzy podczas tego dnia, oraz jak sprostać wyzwaniom związanym z odpowiedzialnym wydawaniem pieniędzy w miesiącu wypełnionym po brzegi pozornymi okazjami i innymi pokusami.

Jako firma windykacyjna mamy obowiązek pomagać konsumentom w ustalaniu i realizacji ich celów finansowych. Nasi klienci końcowi muszą otrzymywać wszelkie wskazówki, aby pozostać na właściwej drodze – z korzyścią zarówno dla nich, jak i dla ich wierzycieli.

Chcieliśmy pomóc konsumentom zrozumieć, jak działa marketing stojący za Black Friday, jaki wpływ może mieć nieodpowiedzialne wydawanie pieniędzy podczas tego dnia, oraz jak sprostać wyzwaniom związanym z odpowiedzialnym wydawaniem pieniędzy w miesiącu wypełnionym po brzegi pozornymi okazjami i innymi pokusami.
Agnieszka Surowiec, Brand & Comms Director Market Poland

Równie ważne jest, aby ogół społeczeństwa miał dostęp do artykułów takich jak te, aby zapobiec popadaniu większej liczby konsumentów w długi w czasach, gdy rosnące koszty utrzymania sprawiają, że ludzie stają się coraz bardziej bezbronni.

Chcemy, aby ludzie, którym pomagamy każdego dnia, mieli wszystkie dostępne zasoby i czuli się komfortowo wiedząc, że inwestujemy w nich, a nie w pieniądze, które są winni. Jednocześnie chcemy, aby konsumenci wiedzieli, dlaczego wykonujemy naszą pracę i że mogą polegać na członkach naszego zespołu, którzy przyjmują empatyczne podejście, które wykracza poza to, co najlepsze dla wszystkich stron.

To wymaga pewnego wysiłku, ale jest tego warte.