European Consumer Payment Report 2021

Europejski Raport Płatności Konsumenckich (ECPR) Intrum pozwala uzyskać wgląd w codzienne życie europejskich konsumentów: ich wydatki i umiejętność zarządzania finansami domowymi każdego miesiąca.

O raporcie

Intrum publikuje European Consumer Payment Report co roku od 2013 r.
Jest to 9. edycja raportu dla Polski. Raport publikowany każdego roku opiera się na badaniu przeprowadzanym jednocześnie w 24 krajach w Europie, także w Polsce. W tegorocznej edycji badania wzięło udział 24 012 konsumentów. Dane zostały zbierane w okresie od 21 lipca do 26 sierpnia 2021 r.

Kluczowe wnioski dla Polski:

  • Z powodu pierwszej od trzech dekad recesji występującej w naszym kraju i planami Rządu dotyczącymi pobudzenia gospodarki, respondenci z Polski deklarują, że coraz częściej mają problemy z terminowym płaceniem rachunków. 15% ankietowanych przyznaje, że po opłaceniu wszystkich zobowiązań zostaje im w portfelu 10-20 proc. miesięcznych dochodów i jest to mniej, niż wynosi europejska średnia (17 proc.).
  • 48% osób pytanych przez Intrum przyznaje, że obecna sytuacja i niepewność jutra skłoniła je do podjęcia kroków, by zwiększyć swoją wiedzę w zakresie finansów osobistych. To zdecydowanie więcej niż europejska średnia, która wynosi 40%.
  • Blisko 7 na 10 konsumentów (69%) przyznaje, że nie zadowala ich kwota, którą mogą oszczędzać każdego miesiąca (średnia UE: 56%).

 

Zamów raport


Wskazujemy, iż Administratorem Pan/Pani danych osobowych będzie Intrum Sp. z o.o. w zakresie podanym w formularzu kontaktowym i w celu udzielenia odpowiedzi na przedmiotowe zapytanie. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda mająca uzasadnienie w art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”), a ich podanie jest dobrowolne. Osobie fizycznej przysługują uprawnienia wynikające z art. 12-22 RODO, a także wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego zgodnie z postanowieniami art. 55 RODO