”White Paper 2023: Energetyka i Usługi komunalne"

”White Paper 2023: Energetyka i Usługi komunalne"

Nowa seria materiałów specjalnych Intrum – White Papers – dedykowanych różnym branżom zawiera dogłębne analizy oraz komentarz Intrum na temat wyzwań stojących przed współczesnymi firmami i ich klientami w dzisiejszym środowisku gospodarczym. Uzyskaj wgląd w trzy kluczowe branże, które przeanalizowaliśmy, dzięki przeprowadzeniu autorskich badań wspartych rozważaniom dokonanym przez naszych ekspertów.

Zapraszamy do zapoznania się z trzecim materiałem specjalnym z serii Intrum White Papers - tym razem jest on dedykowany firmom z sektora energetycznego i podmiotom dostarczającym usługi komunalne. 

Chociaż zyski w branży energetycznej mogą rosnąć, wyższe podatki, zwiększona liczba regulacji i narażenie na problemy konsumentów sprawiają, że sektor ten jest podatny na wiele zagrożeń. Ponadto, firmy stoją przed długoterminowymi wyzwaniami związanymi ze zrównoważonym rozwojem i łagodzeniem negatywnego wpływu na środowisko.

W materiale White Paper podkreślamy kluczowe tematy, z którymi będą się mierzyć firmy ze wspomnianego sektora w tym roku, a także przedstawiamy pomysły na to, jak mogą sprostać stawianym im wyzwaniom:

  • Występują opóźnienia w terminowym płaceniu rachunków, ponieważ konsumenci zmagają się z podwyżkami cen.
  • Klienci z młodszego pokolenia i osoby posiadające niski poziom wiedzy ekonomicznej, mają problemy finansowe.
  • Ryzyko klimatyczne i zrównoważony rozwój stają się coraz ważniejszymi kwestiami dla podmiotów z branży.
Będąc w stałym kontakcie z firmami z branży energetycznej i działającymi w obszarze usług komunalnych, nie mogę nie obserwować wyzwań, jakie stoją przed tymi podmiotami, zwłaszcza gdy ich klienci borykają się z rosnącymi kosztami życia. I właśnie dlatego Intrum skupia się na tworzeniu rozwiązań dopasowanych do potrzeb każdego klienta, oferując pomoc ich klientom (konsumentom) w spłacie zadłużenia i zarządzaniu zrównoważonymi finansami.
Carlos Juste Pastor, Global Industry Vertical Manager w Intrum

Już teraz prawie połowa firm z branży energetycznej twierdzi, że problemy z niepłacącymi klientami utrudniły im inwestycje w strategiczne inicjatywy dotyczące rozwoju. Istnieją jednak sposoby na to, by przedsiębiorstwa ze wspomnianego sektora mogły pomóc konsumentom w zarządzaniu ich finansami – uważne monitorowanie płatności i interweniowanie na wczesnym etapie zalegania z zapłatą.


White Paper 2023: Energetyka i Usługi komunalne