W miarę zbliżania się Black Friday, okres świątecznych zakupów po raz kolejny zwiększa ryzyko nadmiernych wydatków, w czym kluczową rolę odgrywają media społecznościowe oraz uzależnienie od kredytów, pogłębiając podatność finansową konsumentów.
Ożywienie gospodarcze w Europie przebiega nierównomiernie między pokoleniami, a młodsi konsumenci borykają się z większymi wyzwaniami finansowymi niż starsze grupy wiekowe. Najnowszy raport Intrum - European Consumer Payment Report (ECPR) - ujawnia, że podczas gdy wielu przedstawicieli pokolenia Boomers skutecznie radzi sobie z presją ekonomiczną, Millennials i pokolenie Z często zmuszeni są sięgać po kredyty, aby związać koniec z końcem.
Chcesz być na bieżąco z tym, jak konsumenci zarządzają swoimi finansami? W styczniu 2024 roku zapytaliśmy 20 000 konsumentów o ich budżety domowe i priorytety wydatków. Z naszego raportu dowiesz się, jak konsumenci zarządzają swoimi finansami w obliczu wyzwań gospodarczych, geopolitycznych i społecznych.
Jak wynika z raportu Intrum ”European Consumer Payment Report 2021”, trend dążenia do bardziej zrównoważonej konsumpcji ma się dobrze. 5 czerwca przypada Światowy Dzień Środowiska. Już 150 krajów organizuje obchody tego dnia, uczestnicząc w programie United Nations Environment, który wzywa rządy, organizacje i osoby prywatne do wprowadzenia zmian, które pomogą chronić planetę.
Co roku Intrum przeprowadza ankietę wśród ponad 20 000 konsumentów w całej Europie, aby poznać ich zwyczaje związane z wydatkami i sposób, w jaki gospodarstwa domowe zarządzają swoimi finansami w ujęciu miesięcznym.
Najnowsze badanie Intrum przeprowadzone wśród 20 000 osób w całej Europie pokazuje, że terminowe regulowanie zobowiązań finansowych w obliczu wysokiej inflacji i stóp procentowych staje się coraz większym wyzwaniem. Wnioski z badania komentuje Krzysztof Krauze, Prezes Intrum w Polsce.
Jak wynika z raportu Intrum, ”European Payment Report 2023”, więcej niż połowa (53%) przedsiębiorstw w Europie porzuciła cel dotyczący dalszego rozwoju na rzecz cięcia kosztów w odpowiedzi na wzrastającą inflację i stopy procentowe. W Polsce – 58%.
Raport European Payment Report jak co roku analizuje wpływ opóźnionych płatności na kondycję finansową europejskich biznesów.
Sytuacja gospodarcza może być trudna, ale firmy mogą zrobić wiele, aby rozwiązać problem klientów niepłacących na czas i chronić się przed opóźnionymi płatnościami. Pytanie brzmi: czy to robią?
Nowa seria materiałów specjalnych Intrum – White Papers – dedykowanych różnym branżom zawiera dogłębne analizy oraz komentarz Intrum na temat wyzwań.
Publikujemy Annual and Sustainability Report za rok 2022 – rok pełen wyzwań dla Intrum, branży zarządzania wierzytelności i przede wszystkim dla ekonomii. W tych ciężkich czasach Intrum odgrywa ważną rolę w zapewnieniu zrównoważonego rozwoju ekosystemu finansowego. Nasze wiodące na rynku usługi przez lata budowały naszą renomę i co ważne – dostarczały konkretnych rozwiązań.
Nowa seria materiałów specjalnych Intrum – White Papers – dedykowanych różnym branżom zawiera dogłębne analizy oraz komentarz Intrum na temat wyzwań stojących przed współczesnymi firmami i ich klientami w dzisiejszym środowisku gospodarczym. Uzyskaj wgląd w trzy kluczowe branże, które przeanalizowaliśmy, dzięki przeprowadzeniu autorskich badań wspartych rozważaniom dokonanym przez naszych ekspertów.
Spodziewany wzrost kosztów utrzymania wywiera dodatkową presję na konsumentach będących rodzicami, którzy na co dzień zmagają się ze zrównoważonym prowadzeniem budżetu domowego. Z okazji Międzynarodowego Dnia Rodzin, który przypada 15 maja, sprawdzamy, w jaki sposób rodziny starają się poprawić swoją sytuację finansową.
Barometr Dobrobytu Finansowgo Intrum jest wskaźnikiem pozwalającym porównać dobrobyt finansowy mieszkańców 24 państw Europy, takżd Polski. Tegoroczny ranking nie pozostawia złudzeń – nasz kraj zajmuje w nim dopiero 21 miejsce.
Opóźnienia w płatnościach są niestety powszechne w świecie biznesu, powodując trudności w utrzymaniu płynności finansowej u małych i średnich przedsiębiorstw, a nawet zagrażając ich przetrwaniu. Zarówno na szczeblu europejskim, jak i krajowym podjęto różne próby rozwiązania tego problemu, ale czy robi się wystarczająco dużo?
Sytuacja gospodarcza może być trudna, ale firmy mogą zrobić wiele, aby rozwiązać problem klientów niepłacących…
Chcesz być na bieżąco z tym, jak konsumenci zarządzają swoimi finansami? W styczniu 2024 roku zapytaliśmy 20 0…
Spodziewany wzrost kosztów utrzymania wywiera dodatkową presję na konsumentach będących rodzicami, którzy na c…
Zgodność z przepisami i etyczne traktowanie klientów końcowych są kamieniami węgielnymi podejścia Intrum do windykacji. Inwestujemy w technologię, procesy i ludzi, aby zapewnić najlepsze wyniki dla naszych klientów.
Jako globalny biznes, rozumiemy wpływ, jaki nasza działalność ma na ludzi i społeczeństwo. Dla nas etyczne praktyki windykacyjne są kluczowe, pozwalają nam pomagać naszym klientom, ich klientom, a naszym pracownikom rozwijać się.
Otrzymywanie płatności na czas oznacza, że Twoja firma może się rozwijać bez obaw o problemy z przepływem gotówki. Dobre procedury kredytowe robią różnicę, ale zbyt często organizacje wpadają w pułapki, które opóźniają płatności.
loading...