European Consumer Payment Report 2023 - streszczenie

Co roku Intrum przeprowadza ankietę wśród ponad 20 000 konsumentów w całej Europie, aby poznać ich zwyczaje związane z wydatkami i sposób, w jaki gospodarstwa domowe zarządzają swoimi finansami w ujęciu miesięcznym.

W ostatnim czasie konsumenci musieli stawić czoła szeregowi wyzwań, od pandemii Covid-19 po niestabilność geopolityczną, rosnące stopy procentowe i kryzys kosztów życia. Zrozumienie wpływu tych wydarzeń na życie prawdziwych ludzi pozwala Intrum i naszym klientom wykazać się większą empatią i efektywnością.

W tym roku 35% konsumentów stwierdziło, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy było zmuszonych do pominięcia przynajmniej jednej płatności za rachunek, z czego 43% z powodu braku pieniędzy. Tymczasem ponad jedna trzecia respondentów stwierdziła, że oszczędności ma mniej niż na miesiąc - nie może się zatem na nich oprzeć.

W badaniu ujawniono także: 

  • Konsumenci wyrażają swoją dezaprobatę dla nieetycznych praktyk biznesowych.
  •  Ile konsumenci wydają i które kraje cierpią najbardziej.
  • Wpływ większego zainteresowania subskrypcjami i produktami „Kup teraz, zapłać później”.
  • Poziomy edukacji finansowej i ich wpływ na zachowanie.

Aby uzyskać ekskluzywny wgląd w finanse konsumenckie i trendy w płatnościach, obejrzyj streszczenie naszego raportu ECPR 2023, przedstawione przez starszą ekonomistkę Annę Zabrodzką-Averianov.


European Consumer Payment Report 2023