Edukacja finansowa zaczyna się w domu – w jaki sposób Intrum pomaga konsumentom, klientom oraz pracownikom

Edukacja finansowa zaczyna się w domu – w jaki sposób Intrum pomaga konsumentom, klientom oraz pracownikom

W Intrum wierzymy, że edukacja jest kluczem do posiadania dobrobytu finansowego i niezależności finansowej konsumentów, ale staramy się również poszerzać wiedzę wśród naszych klientów i pracowników w tym obszarze. Z okazji Międzynarodowego Dnia Edukacji, święta powołanego przez UNESCO, przedstawiamy wybrane inicjatywy Intrum na rzecz szerzenia wiedzy dotyczącej pieniędzy.

Konsumenci

Prowadząc każdego dnia 250 000 rozmów z zadłużonymi osobami, wiemy, z jakimi problemami finansowymi borykają się konsumenci. Słuchamy ich historii i pracujemy wspólnie nad tym, by znaleźć rozwiązanie ich problemów. Dobre samopoczucie konsumentów jest dla nas ważne, więc oprócz codziennego wsparcia polegającego na spłacie zaległych zobowiązań, z każdą osobą staramy się dzielić naszą wiedzą na temat odpowiedzialnego zarządzania pieniędzmi i dokonywania odpowiednich wyborów konsumenckich.

Regularnie publikujemy artykuły poradnikowe, a także angażujemy się w inne inicjatywy, takie jak konkursy – inicjatywa Intrum na Węgrzech – mające na celu zwiększenie wiedzy konsumentów na temat finansów.

  • Spendido

W Szwecji, Niemczech i Austrii nasza interaktywna aplikacja Spendido pomaga uczniom i nauczycielom szkół średnich i wyższych uczyć się zarządzania finansami osobistymi.

Młodzi konsumenci są narażeni na popadnięcie w problemy finansowe, ponieważ brakuje im doświadczenia w zarządzaniu pieniędzmi, dlatego celem Intrum jest wyposażenie ich w podstawową wiedzę z tego obszaru.

Zaciągnie kredytów i pożyczek jest normalną sprawą, ale łatwo jest dać się ponieść i zaciągnąć zobowiązania, którymi nie można zarządzać" – mówi Karolina Castillo, Global B2C Marketing Manager w Intrum. „Spendido pomaga nauczycielom pokazać uczniom prawdziwy koszt kredytu i konsekwencje, jeśli się go nie spłaca. Mamy nadzieję, że dzięki temu będą mogli poczuć się pewnie, zarządzając swoimi finansami. Wtedy będą mogli cieszyć się życiem wolnym od długów i realizować swoje marzenia".

  • Edukacyjny Przewodnik po Finansach

Intrum w Hiszpanii stworzyło bezpłatny Edukacyjny Przewodnik po Finansach, a jego druga edycja skierowana jest do młodych konsumentów. Stworzony z myślą o starszych uczniach szkół średnich, przewodnik porusza szereg tematów, które dotyczą młodych konsumentów, takich jak ryzyko związane z hazardem online, inwestowaniem w kryptowaluty i konieczność oszczędzania. Ponadto, Intrum prowadzi warsztaty z edukacji finansowej dla uczniów.

Edukacja finansowa ułatwia podejmowanie odpowiedzialnych decyzji finansowych. Globalna niestabilność ekonomiczna, której doświadczamy, pokazuje, że konsumenci, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, potrzebują mieć odpowiedni poziom wiedzy, by zarządzać swoimi finansami. W Intrum mamy ogromne doświadczenie w tym obszarze i ważne jest, abyśmy się nim dzielili.

Intrum w Polsce od przeszło dwóch lat publikuje cykl poradnikowy „Ogarniam finanse” skierowany do konsumentów. W materiałach regularnie ukazujących się w mediach przekazuje zarówno ogólne porady, pozwalające zadbać o budżet domowy i unikać nadmiernego zadłużania się, jak i treści skierowane do konkretnych grup konsumentów, np. jak zadbać o finanse przy wyprowadzce z domu (młodzi konsumenci), o czym należy pamiętać, zaciągając kredyt hipoteczny, jak korzystać z mobilnych płatności i nowoczesnych produktów finansowych, będąc seniorem i nie wpaść w długi (starsi konsumenci).

"Efekty działań edukacyjnych Intrum w Polsce to realna poprawa stanu wiedzy finansowej polskich konsumentów. Dzięki odpowiedniemu doborowi tematów, które trafiają w potrzeby odbiorców, cykl „Ogarniam finanse” tylko w 2022 r. miał szanse dotrzeć do 11 mln konsumentów w kraju. W prasie i mediach online ukazało się 4 tys. materiałów poradnikowych Intrum" – komentuje Agnieszka Surowiec, Brand & Comms Director Market Poland.

  • Edukacja finansowa, która zmienia życie na lepsze

W Norwegii Intrum współpracuje z Czerwonym Krzyżem, aby szkolić więźniów w zakresie zarządzania pieniędzmi i unikania długów. Każdego roku prowadzi 15-20 kursów dla więźniów, personelu więziennego i wolontariuszy w zakładach karnych. Kurs pomaga więźniom zrozumieć, w jaki sposób mogą zarządzać swoimi finansami i uwolnić się od problemów finansowych.

To sensowna praca i jest bliska naszym sercom" – mówi Camilla Gulsett, Sustainability Officer w Intrum Scandinavia. „Wierzymy w to, że wszyscy konsumenci powinni być dostrzeżeni i usłyszani, a także otrzymać narzędzia, które pozwolą im zmienić życie na lepsze. Jesteśmy transparentni w kwestii procesu windykacji i dążymy do tego, aby pomóc ludziom wyjść z problemów finansowych i rozpocząć życie wolne od długów”.

Nasi klienci

Oprócz pomocy świadczonej naszym klientom na co dzień, informujemy ich o trendach i najlepszych praktykach w zakresie windykacji. Wielu z nich wybiera Intrum ze względu na nasze wieloletnie doświadczenie i szeroką wiedzę w tym specjalistycznym sektorze. Nasza koncentracja na tematach związanych z zarządzaniem długami i odzyskiwaniem należności oznacza, że możemy inwestować w najlepsze narzędzia, technologie i badania, aby rozwijać nasze usługi. Uważamy, że naszym obowiązkiem jest dzielenie się tymi spostrzeżeniami.

  • Najnowocześniejsze badania

Co roku publikujemy dwa raporty: ”European Payment Report” i ”European Consumer Payment Report”. Dostarczają one informacji od 11 000 przedsiębiorstw na temat kondycji finansowej firm w całej Europie i danych od 24 000 konsumentów z 24 krajów na temat tego, jak radzą sobie z zarządzaniem finansami osobistymi. Prowadzenie tych projektów od wielu lat oznacza, że możemy śledzić trendy w czasie i porównywać zebrane wyniki.

Gromadzenie danych jest prowadzone przez niezależną firmę badawczą jednocześnie na wszystkich 24 rynkach. Dane są analizowane, tłumaczone i prezentowane naszym klientom, organom rządowym i mediom. Daje to tym podmiotom możliwość zapoznania się z ekspertyzą i dogłębną analizą Intrum, a także szansę na umieszczenie ich własnych doświadczeń w szerszym kontekście.

"Dzięki szerokiemu portfolio usług finansowych, bogatemu know-how branżowemu i wiedzy eksperckiej, Intrum może bardzo elastycznie podchodzić do realizacji naszych potrzeb." -  Volker G. – Chief Risk Officer – Cembra Money Bank AG.

Wgląd w sytuację gospodarczą

Na co dzień Intrum korzysta z wiedzy i analiz własnego eksperta, Anny Zabrodzkiej-Averianov, Senior Economist Intrum. Jej wiedza nie tylko wpływa na naszą pracę, której na co dzień nie widać, ale również na tę, która jest bezpośrednio dostępna dla naszych klientów.

W naszej publikacji ”Economy in Focus”, która ukazuje się co dwa miesiące, przedstawiamy kompleksową analizę bieżących trendów makroekonomicznych, umieszczając je w odpowiednim kontekście i dając naszym klientom wgląd, którego potrzebują, aby zrozumieć ich wpływ na ich firmę i ich klientów.

  • Artykuły i opinie

Intrum posiada ponad 100 stron internetowych poświęconych klientom i ich problemom. Są one wypełnione artykułami i informacjami na temat windykacji – w tym przemyśleniami na temat tego, jak zarządzać relacjami z klientami, by zredukować długi, które prawdopodobnie nie zostaną spłacone, wskazówkami dotyczącymi windykacji wewnętrznej, ekspertyzami na temat tego, kiedy zlecać windykację na zewnątrz oraz, jak stworzyć udane partnerstwo outsourcingowe. W 2023 roku będziemy rozszerzać nasze raporty branżowe i opracowania typu ”white papers”, by zapewnić jeszcze bardziej szczegółowe analizy nt. odzyskiwania należności.

"Chcemy, aby nasi klienci stali się naszymi fanami. Aby to osiągnąć, musimy skupić się na podstawowych procesach i jednocześnie mieć partnerów, którzy realizują zlecone przez nas dodatkowe działania z taką samą filozofią, jak my to robimy. Jesteśmy pewni, że w Intrum znaleźliśmy takiego partnera." - Sibylle V. – Chief Operating Officer – enersuisse AG

Pracownicy

  • Różnorodność i inkluzywność – razem dajemy z siebie to, co najlepsze

Intrum promuje różnorodność w swoich zespołach i czerpie korzyści z różnych perspektyw. Kultura ciągłego dążenia do większej różnorodności oznacza, że każdego dnia budujemy silniejszy globalny zespół Intrum.

Proaktywne działania w zakresie różnorodności i integracji są kierowane przez naszą politykę HR i Kodeks Postępowania, które razem stanowią podstawę, na której wszyscy pracownicy mają zagwarantowane podstawowe prawa jako jednostki. Aby zapewnić, że nasz cel dotyczący różnorodności jest także obecny na poziomie kadry zarządzającej, znalazł on odzwierciedlenie w zasadach przywództwa Intrum.

Poprzez edukację i ciągłą analizę naszych osiągnięć, uczymy się wspólnie i razem stajemy się lepsi!

  • Nauka języka angielskiego: bycie w kontakcie z kolegami z całego świata

Ponieważ wspólnym językiem Intrum jest język angielski, rozpoczęliśmy kampanię English Proficiency Campaign, oferując wszystkim pracownikom możliwość doskonalenia języka angielskiego. Program jest otwarty zarówno dla początkujących, jak i biegłych użytkowników języka angielskiego, którzy są zainteresowani rozwojem swoich umiejętności językowych.

Naszym partnerem w nauce języka online jest Learnlight. Oferuje każdemu uczestniczącemu pracownikowi cyfrową ocenę bieżących umiejętności, a następnie kurs, który obejmuje moduły e-learningowe, konwersacje grupowe i wsparcie w pisaniu. Platforma jest dostępna w 16 językach, 24 godziny na dobę.

Inicjatywa ta ma na celu wyposażenie pracowników w potrzebne umiejętności, poprawę komunikacji między rynkami i zachęcenie do lepszego zrozumienia obcych kultur.