Kryzys życiowy i jego koszt finansowy – dbanie o Twoich klientów

Kryzys życiowy i jego koszt finansowy – dbanie o Twoich klientów

Konsekwencje kryzysu życiowego są realnym problemem i nadal wywierają presję na konsumentów, którzy i tak obecnie cierpią z powodu trudności finansowych. Intrum ma najlepsze kompetencje i narzędzia do tego, by pomagać osobom, które znalazły się w takiej sytuacji.

Może się wydawać, że pewne problemy finansowe mogą nie mieć końca, jednak w Intrum zajmujemy się odzyskiwaniem należności od 100 lat i widzieliśmy wiele złych sytuacji, które spotykały konsumentów i potem mijały. Nasza firma pomaga klientom (firmom) poprzez dbanie o ich klientów – konsumentom w kłopotach finansowych. Wiemy, jak rozmawiać z osobami zadłużonymi i wiemy, jak z jakimi trudnościami się borykają na co dzień.

Dla „zdrowego” funkcjonowania społeczeństwa konieczne jest, aby firmy dostawały na czas zapłatę za oferowane towary i usługi, a konsumenci byli wolni od długów i mogli się bez przeszkód realizować. Naszym celem jest wyznaczanie drogi ku zdrowej gospodarce dla naszych klientów, konsumentów – dla całego społeczeństwa.

Troska o Twoich klientów

W praktyce oznacza to pracę z osobami zadłużonymi, aby zrozumieć sytuacje, w których się znaleźli i umożliwić im szybką spłatę zaległych zobowiązań. W wielu przypadkach wymaga to jednak czasu, ale gdy tylko osoby zadłużone mają ustalony realny plan spłaty, czyli taki, który będzie dopasowany do ich możliwości finansowych, mogą zacząć myśleć o życiu wolnym od długów, a wierzyciele otrzymują należne im środki.

Przez cały okres funkcjonowania Intrum na rynku jedno pozostaje niezmienne: nasze sprawdzone metody działania. Możemy współpracować z coraz to większą liczbą osób zadłużonych, niektóre osoby wymagają zmian w ustalonych planach spłaty, ale specjaliści Intrum zawsze podchodzoną do sytuacji każdego dłużnika w indywidualny sposób.  

Uczciwe traktowanie konsumentów

Jako największa firma w Europie zajmująca się zarządzaniem wierzytelnościami, podchodzimy do naszych zadań bardzo odpowiedzialnie. Każdego dnia jesteśmy w kontakcie z 250 000 konsumentów, a nasza działalność opiera się na traktowaniu ich w etyczny i uczciwy sposób. Stworzyliśmy standardy, które w naszej opinii powinny być standardem funkcjonowania całej branży zarządzania wierzytelnościami.

10 zasad etycznych i rzetelnych praktyk windykacyjnych opisanych poniżej pochodzi z naszej Instrukcji dotyczącej uczciwego traktowania konsumentów i są wskazówkami na co dzień obowiązującymi w każdym aspekcie działania Intrum.

  1. Usługi windykacyjne muszą być zawsze prowadzone zgodnie z obowiązującymi przepisami krajowymi.
  2. Usługi windykacyjne muszą być prowadzone w sposób uczciwy i poufny.
  3. Usługi windykacyjne muszą być prowadzone z należytą starannością, profesjonalizmem i uważnością.
  4. Windykatorzy muszą traktować osoby zadłużone sprawiedliwie, z szacunkiem i z poszanowaniem ich prywatności.
  5. Windykatorzy muszą zapewnić, że wszelkie koszty po stronie konsumenta są ustalane zawsze zgodne z prawem i są rozsądne.
  6. Windykatorzy muszą zwracać należytą uwagę na potrzeby informacyjne konsumentów i komunikować się z nimi w zrozumiały sposób.
  7. Windykatorzy muszą zarządzać konfliktami interesów otwarcie, uczciwie i etycznie.
  8. Windykatorzy muszą dołożyć należytej staranności, aby zapewnić stosowność porad oraz decyzji podejmowanych przez konsumentów.
  9. Windykatorzy muszą zapewnić odpowiednią ochronę aktywów konsumentów, gdy są za nie odpowiedzialni.
  10. Windykatorzy muszą podjąć dodatkowe środki ostrożności wobec tzw. konsumentów wrażliwych.

Troska o wrażliwych konsumentów

W Intrum rozumiemy, że w życiu mogą zdarzyć się sytuacje, wobec których konsumenci stają się bezbronni – pogorszenie się zdrowia fizycznego czy psychicznego, zdarzenia losowe, takie jak np. strata pracy, żałoba czy załamanie po zakończonym związku. Każdy konsument jest inny i niektórzy mogą nie chcieć ujawniać swojego stanu. Jesteśmy tego świadomi.

Etyczne odzyskiwanie należności

Niezależnie od okoliczności nasz zespół jest odpowiednio przygotowany na kontakt z takimi konsumentami. Empatia jest kluczową kompetencją, którą bierzemy pod uwagę podczas rekrutacji naszych pracowników. Jest szczególnie ważne, aby nasi pracownicy słuchali osób zadłużonych, rozumieli ich i szukali indywidualnych rozwiązań ich problemów. 

Jesteśmy dumni z tego, że ułatwiamy życie osobom zadłużonym – informacja zwrotna płynąca od naszych klientów końcowych pokazuje, że wielu z nich żałuje, iż nie zadzwoniło do nas wcześniej. Stale analizujemy naszą pracę i szukamy sposobów, by zwiększyć pozytywne odczucia osób zadłużonych, z którymi jesteśmy w kontakcie.

Ostatecznie jesteśmy po to, by pomagać naszym klientom poprzez dbanie o ich klientów. Wiemy, że to, co robimy, ma znaczenie i mamy narzędzia, by robić to w każdych okolicznościach.