Zasady Dobrych Praktyk
Zasady Dobrych Praktyk (ZDP) opracowane przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych (ZPF), której członkiem jest Intrum, stanowią zbiór zasad postępowania, opartych na ogólnych normach moralnych i zgodnych z obowiązującym na terenie kraju prawem, przyjętych do stosowania przez przedsiębiorstwa działające na rynku finansowym, w szczególności związane z rynkiem finansów konsumenckich, będące członkami ZPF. Pełna treść ZDP do pobrania TUTAJ.
Intrum przyjęło Zasady Dobrych Praktyk, co oznacza, że w swych działach, przestrzega obowiązujących przepisów prawa, dobrych obyczajów, postępuje etycznie, kontaktując się
z osobami zadłużonymi ma na względzie ochronę interesów kontrahentów, ale także poszanowanie praw dłużnika. Intrum, jak każda firma członkowska ZPF, regularnie przechodzi audyt zgodności z Zasadami Dobrych Praktyk, przygotowanymi przez ZPF. Wszystkie przeprowadzone dotąd audyty, Intrum przeszło pomyślnie.
Masz wątpliwości co do przestrzegania przez Intrum wytycznych widniejących w ZDP?
Intrum zapewnia osobom zadłużonym ochronę ich wszelkich praw, w tym także tych służących do odpierania zarzutów wobec wierzycieli oraz zbywców wierzytelności, w granicach określonych w przepisach art. 513 Kodeksu Cywilnego oraz innymi przepisami prawa. W trakcie pierwszego kontaktu z osobą zadłużoną, zawsze informujemy o aktualnej wartości i źródle pochodzenia wierzytelności.
Każda osoba zadłużona, ma także możliwość wniesienia skargi na działania Intrum, co do których, może być podejrzenie, że są niezgodne z obowiązującymi, stosownymi przepisami prawa i naruszają zapisy zawarte w ZDP, kontaktując się z ZPF:
- w formie listownej na adres biura ZPF – ul. Długie Pobrzeże 30, 80 – 888 Gdańsk,
- za pośrednictwem faxu, na numer: (58) 302-92-64,
- w formie wiadomości e-mail, na adres etyka@zpf.pl.
Składany wniosek o wszczęcie postępowania (skarga) przez ZPF powinien zawierać:
- Określenie Wnioskodawcy.
- Zwięzły opis okoliczności, w których w ocenie Wnioskodawcy nastąpiło naruszenie Zasad Dobrych Praktyk przez Intrum.
- Wskazanie osób, które zdaniem Wnioskodawcy dopuściły się naruszenia Zasad Dobrych Praktyk.
- Kopię całej posiadanej przez Wnioskodawcę korespondencji i dokumentacji sprawy.
- Zgodę Wnioskodawcy na udostępnienie przez Intrum informacji na temat przebiegu postępowania firmy w sprawie, w tym informacji, które mogą dotyczyć osoby Wnioskodawcy.
ZPF zobowiązuje się do szybkiego rozpatrywania skarg wniesionych przez osobę zadłużoną, nie później niż w terminie 30 dni od dnia ich otrzymania. W przypadku, gdy rozpatrzenie skargi jest niemożliwe w terminie 30 dni, ZPF zawiadamia osobę zadłużoną w formie pisemnej o nowym terminie rozpatrzenia sprawy, który jednak nie powinien przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania skargi. W przypadku odmowy uznania przez Intrum zarzutów lub skargi, jesteśmy zobowiązani do udzielenia osobie zadłużonej odpowiedzi zawierającej wyjaśnienie przyczyn odmowy ich uznania, ze wskazaniem dalszych możliwości działania. W razie jednoznacznego stwierdzenia oczywistej zasadności podniesionych przez osobę zadłużoną zarzutów, uchybienia lub nieprawidłowości powinny być usunięte, a w uzasadnionych przypadkach dalsze działania windykacyjne powinny być zaniechane.