Problem opóźnionych płatności — jak pomóc konsumentom uwolnić się od długów

W 2022 roku miliony ludzi poradziło sobie ze spłatą zadłużenia dzięki Intrum, co uwolniło ich oraz ich wierzycieli od trudności finansowych.

W Intrum wiemy, że nie da się skutecznie prowadzić i rozwijać biznesu, jeśli zawsze martwisz się o zaległe płatności, spowodowane klientami niepłacącymi na czas.

Wiemy również, że dla Ciebie ważne jest wsparcie Twoich klientów w tych trudnych czasach. Problem polega na tym, że czas poświęcony na odzyskiwanie zaległych płatności odwraca Twoją uwagę od realizowania działań biznesowych. Według raportu Intrum "European Payment Report 2023" przedsiębiorstwa poświęcają średnio 10,4 godziny tygodniowo na kontakt z klientami w celu uzyskania płatności, co łącznie wynosi aż 74 dni w roku.

I tu właśnie wkracza Intrum. Współpracujemy z klientami naszych klientów w celu rozwiązania ich trudności finansowych, pomagając firmom otrzymać należne płatności, dzięki czemu mogą skoncentrować się na świadczeniu usług i rozwijaniu biznesu.

Nasze podejście działa — w 2022 roku ponad 4 mln konsumentów uwolniło się od długów dzięki Intrum i rozwiązaliśmy 8,7 mln spraw dla naszych klientów*. Wynik badania satysfakcji naszych klientów końcowych wyniósł 4,2/5 pkt, co wskazuje, że z powodzeniem spełniamy oczekiwania konsumentów, z którymi jesteśmy w kontakcie zgodnie z naszymi zasadami etycznej windykacji.

Pomagamy społeczeństwu funkcjonować

W najnowszym raporcie Intrum "European Payment Report 2023" pokazaliśmy, że prawie 1 na 6 (59%) firm w Europie twierdzi, że obecnie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej martwi się o zdolność swoich klientów do terminowego regulowania płatności. Jeśli płatności byłyby dokonywane szybciej, firmy mogłyby zwiększyć inwestycje w zrównoważony rozwój, rozszerzyć gamę oferowanych produktów i zatrudniać więcej pracowników.

Istnieje wiele powodów, dla których ludzie popadają w długi, od rozpadu związku po żałobę, chorobę lub utratę pracy. Inni borykają się z zarządzaniem swoimi pieniędzmi, a ostatnio kryzys związany z kosztami utrzymania sprawił, że coraz więcej osób z trudem wiąże koniec z końcem. Pomagamy naszym klientom prosperować i rozwijać ich firmy, dbając o ich klientów.

Zaciąganie kredytów i pożyczek jest istotną częścią życia społecznego, pomagającą ludziom i firmom osiągać założone cele. Ale kiedy zadłużenie wymyka się spod kontroli, konsumenci nie zawsze są w stanie samodzielnie poradzić sobie ze spłatą. Potrzebują specjalistycznej pomocy oraz empatycznego podejścia.

Pomimo niedawnego kryzysu gospodarczego, nasi konsumenci z powodzeniem realizują swoje plany spłaty i mogą cieszyć się życiem wolnym od długów. Dokładamy wszelkich starań, aby tak pozostało, a nasze procesy są dostosowane do zmieniających się warunków. Przykładowo, korzystamy z badań satysfakcji naszych klientów i konsumentów (klientów końcowych), aby monitorować ich doświadczenia, dzięki czemu możemy szybko reagować i wspierać ich w najlepszy sposób.

Wierzymy, że ci konsumenci mają świetne perspektywy na przyszłość, ponieważ spędzili miesiące lub lata radząc sobie z napiętym budżetem i spłacając zadłużenie. Chociaż ich ratingi kredytowe pogorszyły się, są w stanie odbudować swoją reputację finansową i osiągnąć swoje cele, takie jak oszczędzanie na wakacje, zakup domu czy opłacenie studiów.

Jak to robimy?

Pracujemy z osobami zadłużonymi na wszystkich etapach cyklu życia zadłużenia, choć coraz częściej angażujemy się wcześniejszym etapie życia długu, ponieważ wierzyciele dążą do powstrzymania konsumentów przed popadnięciem w większe kłopoty finansowe. Przez telefon lub korzystając z naszych samoobsługowych opcji cyfrowych, ustalamy aktualną sytuację finansową każdej osoby zadłużonej i współpracujemy z nimi w celu opracowania budżetu i ustalenia planu spłaty.

Nasze plany spłat są zaprojektowane w taki sposób, aby były łatwe w zarządzaniu i zrównoważone, dzięki czemu klienci mogą otrzymać należne im środki, konsumenci mogą kontynuować swoje życie wolne od problemów finansowych, a społeczeństwo funkcjonować prawidłowo. Jako specjaliści dysponujemy technologią, ludźmi i wiedzą, aby współpracować z konsumentami w celu rozwiązania ich problemów finansowych i przywrócenia ich życia na właściwe tory.

To dobre dla społeczeństwa, że przepływ gotówki jest niezachwiany, a ludzie otrzymują pomoc w uwolnieniu się od problematycznego zadłużenia. Bardzo poważnie traktujemy odpowiedzialność wobec konsumentów, naszych klientów i całego społeczeństwa i jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego rozwiązania.


*Ujawniliśmy tę liczbę w naszym rocznym raporcie "Annual Sustainability Report 2022", pobierz kopię raportu już dziś, aby dowiedzieć się więcej.